kit-katt

Marketing tehnike koje garantuju prodaju

Bez obzira na potražnju i kvalitet vašeg proizvoda, bez dobro isplanirane marketinške kampanje ćete teško uspeti da se probijete na izuzetno konkurentno tržište. Termin marketing obuhvata širok dijapazon različitih tehnika i strategija, kako tradicionalnih tako i digitalnih, a ono što predstavlja izazov svima koji pokušavaju da što bolje plasiraju svoj proizvod na tržištu je da otkriju idealan i inovativan način reklamiranja koji bi uspeo da ga istakne u moru drugih konkurentnih proizvoda.

Pa ipak, tokom godina su se neke od srtategija istakle kao izuzetno efektne, kako za manje tako i za veće brendove, te smo odlučili da izdvojimo nekoliko primera uspešnih marketinških tehnika koje su nas oduševile svojom kreativnošću, ali istovremeno i uspele da pospeše prodaju.

Ostvarivanje partnerstva sa drugim brendovima

Ukrštajući snage sa drugim brendom, kompanija uspeva da se predstavi mnogo široj publici. Na ovaj način ne dolazite u situaciju da uđete u konflikt, već stvarate jednu simbiotičku vezu u kojoj oba brenda dobijaju priliku da promovišu svoj proizvod ljudima kojima ranije nisu uspeli da pristupe jer nisu predstavljali primarnu ciljnu grupu.

Jedan od najpoznatijih primera predstavlja partnerstvo sklopljeno 2013. godine, kada je nova verzija Android operativnog sistema dobila ime po poznatoj čokoladici Kit Kat. Naime, Nestlé i Google su udružili snage – kupovinom čokoladice su ljudi mogli da osvoje Nexus 7 uređaj ili kredit na Google Play Store-u, što je inspirisalo mnoge da se odluče baš za ovu čokoladicu od svih drugih koje se nalaze na polici.

win

Sponzorisanje događaja

Učešće na većim ili manjim sportskim događajima, koncertima, festivalima, a posebno pružanje podrške humanitarnim događajima, predstavlja jedan od najboljih načina da izgradite lojalnost potrošača. Pored toga što ste deo same organizacije i utičete na što bolju izvedbu događaja, imate priliku da predstavite svoj proizvod tako što ćete, zavisno od prirode događaja, možda imati šansu i da se uživo predstavite potencijalnim korisnicima, jasno prenesete svoju poruku, razjasnite neke nedoumice, dozvolite da testiraju proizvod i tako prikupite što više povratnih informacija.

Ovde bismo istakli Red Bull kao brend koji je podigao sponzorstvo na jedan viši nivo. U svom portfoliu imaju izuzetno dugačku listu događaja koje su podržali, ali ono što ih čini jedinstvenima je činjenica da su se skoncentrisali na sponzorisanje ekstremnih sportova. Svi smo zapamtili ovaj brend po podršci koju je pružio Feliksu Baumgartneru kada je oborio rekord u skoku sa padobranom. U ovom slučaju je promocija savršeno usklađena sa sa poznatim sloganom Red Bull – daje ti krila!

Efektivna i kreativna prezentacija

Kada odlučite da plasirate inovativan proizvod koji će tržištu i ciljnoj grupi biti potpuno nepoznat, vaša marketinška kampanja mora da se koncentriše na što bolje koncipiranje poruke koju želite da pošaljete, ali i bliže upoznavanje ljudi sa proizvodom.

iqos

Kao jedan od interesantnih primera istakla se kompanija Philip Morris koja je 2014. godine lansirala HNB uređaj IQOS koji ne sagoreva duvan već ga zagreva, te tako ne dolazi do emisije dima i mirisa kao kod tradicionalnih cigareta. No, kako je karakteristike ovog uređaja i uputstvo za upotrebu potrebno detaljnije objasniti, ovaj duvanski gigant je morao da osmisli kako da na kreativan način pristupi ciljnoj publici i pridobije nekoliko minuta njihovog vremena. Kao najbolje rešenje pokazale su se IQOS lounge zone otvorene u mnogobrojnim popularnim kafeima širom sveta gde ljudi mogu da se opuste uz svoje omiljeno piće ili jelo u poznatom okruženju koje je redizajnirano tako da spoji pušače i nepušače. Dok uživaju u opuštenoj atmosferi, tu se nalaze ljudi koji su zaduženi za prodaju i promociju proizvoda i na raspolaganju su onima koji žele da saznaju nešto više o ovom uređaju.

Guerilla Marketing

Guerilla marketing je strategija koja se fokusira na nekonvencionalnom plasiranju proizvoda koji se bazira na personalizaciji i iznenađenju. Jedna ovakva promotivna kampanja ostaje u pamćenju mnogo duže od bilo koje druge tradicionalne marketinške taktike.

kit-katt

Ponovo bismo iskoristili priliku da pomenemo Kit Kat koji je kreativno iskoristio svoj poznati slogan Napravi pauzu, uzmi Kit Kat i postavio ga na klupe u tržnom centru Istvud. Oduševljeni neobičnim klupama na kojima su mogli da komponuju svoju muziku, ili pak sednu i odmore dok im brend upućuje personalizovani kompliment, mnogobrojni prolaznici su odlučili da stave pauzu na svoje planove toga dana, sednu i probaju čokoladicu, a brend je kao rezultat uspeo da pridobije njihove simpatije.

Pored gore navedenih primera, tu su i mnogi drugi brendovi koji jednako kreativno pronalaze nove načine da se približe ljudima. Ono što se nama kao kupcima dopada je činjenica da nam se proizvodi i usluge ne nameću nepriordno i na silu kao što je to nekada bio slučaj, već zaista uviđamo benefite i osećamo kao da su kreirani baš oko naših potreba.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *